KNV EHBO Bussum Naarden

Welkom op onze website

Voor wie is de basiscursus?

De basiscursus 2024-2025 geldt voor iedereen vanaf 18 jaar die een officieel EHBO-diploma wil behalen. Voor de theorie van de opleiding heb je internet nodig om de online leeromgeving te gebruiken. De cursus wordt in het Nederlands gegeven.

Het doel is het behalen van een officieel EHBO-diploma volgens de richtlijnen van het Oranje Kruis.

We gaan van start bij voldoende aanmeldingen (minimaal 7 cursisten). Het aanmeldformulier kun je downloaden via onderstaande knop.

Zodra je je hebt ingeschreven nemen we contact met je op over wanneer, waar en hoe laat de basiscursus start.

*Meerdere zorgverzekeraars vergoeden ook een EHBO cursus. Meestal kun je dit vinden onder een aanvullende verzekering. Informeer bij je zorgverzekeraar naar deze vergoedingen.

Voor wie is de basiscursus?

Waar bestaat de basiscursus uit?

Een online leeromgeving, vijf praktijkavonden met afsluitend een examen. Bij slagen voor het examen krijg je het officiële EHBO-diploma volgens de richtlijnen van het Oranje Kruis.

Waar bestaat de basiscursus uit?

Online leeromgeving

Vijf praktijkavonden

Afsluitend examen

Wat krijg je en wat kost het?

Instructies voor verlenen van EHBO

Het Oranje boekje (nieuwste uitgave)

Toegang tot een online leeromgeving via E-learning

Vijf praktijk lesavonden en daaropvolgend één examen

Koffie of thee in de pauze

*De kosten zijn op dit moment nog niet bekend

Wat krijg je en wat kost het?

Instructies voor verlenen van EHBO

Het Oranje boekje (nieuwste uitgave)

Toegang tot een online leeromgeving via E-learning

Vijf praktijk lesavonden en daaropvolgend één examen

Koffie of thee in de pauze

*De kosten zijn op dit moment nog niet bekend

Wist je dat?

Het theorie gedeelte voorbereiding vraagt.

De theorie van de EHBO-opleiding bestudeer je thuis. Dit gaat via een online leeromgeving ook wel E-learning genoemd. Hiervoor kun je contact opnemen met onze vereniging. Voorafgaand aan de praktijkavonden bestudeer je de theorie. Het theoriegedeelte wordt afgesloten met een online toets.

Als je voor de toets bent geslaagd krijg je een digitaal certificaat. Dit certificaat print je uit en lever je in bij de instructeur.

Om het leren te vergemakkelijken krijg je ook de nieuwste versie van Het Oranje Kruisboekje met instructie, fotomateriaal en achtergrond informatie.

Wist je dat?

Het theorie gedeelte voorbereiding vraagt.

Inhoud van de basiscursus EHBO

De basiscursus EHBO Oranje Kruis, is een complete EHBO cursus. Hierin worden de volgende onderdelen behandeld:

Inhoud van de basiscursus EHBO

Reanimatie

Bewustzijn controleren

Ademhaling controleren

Borstcompressie & beademen

Gebruik van Automatische Externe Defibrilator (AED)

Verbandleer

Verbandmiddelen

Wonddrukverband

Drukverband

Verwondingen

Brandwonden: thermisch, wrijving, chemisch & elektra

Oogletsel

Vergiftiging

Botbreuken

Kneuzingen

Draaien van buik naar rug

Snelle kantelmethode

Adem belemmering

Stabiele zijligging

*Bovenstaande is een schematische weergave van wat er in de EHBO cursus aan de orde komt. Al naar gelang de belangstelling en mogelijkheden kan de instructeur de leerstof verdiepen of uitbreiden.